Opgaven lød på at lave et sæt videoer der er designet til 3 forskellige SoMe platforme. Videoerne skulle promovere et konkret produkt der omfavner cirkulær økonomi og som del af opgaven, skulle videoerne indgå på en landingpage vi selv skulle kode
Vi lagde ud med at vælge en virksomhed gennem Brainstorms i gruppen. Vi blev enige om at vælge firmaet New Loop hvis mission er at omfavne kaffekopper og engangsemballage i det danske pant-system.
Dette førte os videre til en markedsanalyse af firmaet og produktet.
Som et led i vores reasearch skabte vi hver en persona som havde til formål at indramme vores målgruppe i nogle fiktive mennesker, så vi fik et bedre billede af hvem slutbrugeren skulle være
idégenerering
Vi fik en masse idéer til videoer
Vi noterede dem ALLE ned på Post-It´s
Vi tog alle de gode og kogte suppe på dem
Vi udvalgte en vinder og gik videre til ➡︎
PRE
PRODUKTION
Da videoideerne var på plads, gik vi igang med at lave storyboards og shotlister, vi besluttede hvilke filmiske virkemidler vi ville bruge og planlagde alle scener i en rækkefølge der var mest hensigtsmæssigt.
Det gav os mulighed for at forberede produktionen af Videoerne, ved at hyre statister og bygge scenografier.
PRODUKTION
Vi filmede på en selvbygget kulisse on-location på skolen, samt i vores MediaLab hvor vi havde adgang til en greenscreen.
Vi benyttede os hovedsageligt af en iPhone 15 Pro Max til at filme, da det udstyr vi kunne låne blandt andet var et steadycam til denne.
DESIGN GUIDE
Inden vi klippede vores videoer og designede vores landingpage fastlagde vi en designguide for firmaet, hvor vi især valgte at lægge vægt på mere brug af deres maskot “Loopy”.
Hvis du gerne vil gå mere i dybden med projeket, kan du se hele opgaven her: